تزریق هورمون به مرغ برای تولیدکننده مقرون به صرفه نیست

  • 1394/02/24
  • 641 بازدید

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران اظهار داشت: تزریق هورمون به مرغ موضوعیت علمی و اقتصادی ندارد.

عظیم حجت رئیس اتحادیه سراسری مرغداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، گفت: تزریق هورمون به مرغ نه علمی است و نه اقتصادی.

وی ادامه داد: تزریق هورمون برای تولیدکننده مقرون به صرفه نیست ، در حال حاضر یک مرغ کامل در بازار بین 12 تا 13 هزار تومان است و اگر قرار باشد حتی یک میلی گرم به آن هرمون اضافه شود مطمئنا قیمت آن خیلی بالاتر می‌شود.

حجت در ادامه بیان داشت: سازمان دام پزشکی کشور در تمامی مراحل از جوجه ریزی تا زمانی که مرغ زنده به کشتارگاه می‌رود کنترل و نظارت می‌کند و در نتیجه امکان تزریق هورمون وجود ندارد.

وی ادامه داد: در کشورهای پیشترفته دنیا پرسه‌ تولیدی مرغ ، روند مثبت رو به رشدی دارد و حتی این روند چند روز از روند تولید مرغ در ایران بیشتر است و اگر بحث استفاده از هورمون در میان باشد آنها بیشتر زیر سوال می‌روند.

حجت بیان داشت: به دلیل اینکه هورمون باید به صورت تزریقی باشد و به صورت دوره‌ای انجام گیرد ، منطقی نیست.

وی ادامه داد: شاید در حیوانات صنعتی بتوان گفت که روند رشد آنها دستکاری می‌شود اما در آنجا هم از هورمون استفاده نمی‌شود بلکه شرایطی مثل خوراک مناسب ، محل نگهداری مناسب ، اصلاح ژنتیک و ... منجر به رشد سریع‌تر دام می‌گردد.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران خاطر نشان کرد: متاسفانه این یک فرهنگ غلط است که در سطح جامعه مطرح شده و برخی مسئولین نیز این موضوع را مطرح کرده‌اند که با نامه‌نگاری‌هایی که اتحادیه انجام داده منتظر هستیم تکذیبه‌ آن اعلام شود و به دنبال فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.



باشگاه خبرنگاران