688 میلیون تومان صرفه جویی روزانه با حذف کارتن تخم مرغ در کشور

  • 1398/11/29
  • 360 بازدید

دبیر انجمن تخم مرغ شناسنامه‌دار ایران با بیان روزانه ۶۸۸ میلیون تومان صرف هزینه تهیه کارتن برای جابه جایی تخم مرغ تخم مرغ می‌شود گفت: برای کاهش هزینه های مرغداران استفاده از کارتن حذف و تخم مرغ در ماشین های مخصوص و در خود شانه حمل می‌شود.

فرزاد طلاکش دبیر انجمن تخم مرغ شناسنامه‌دار ایران در مراسم رونمایی از سند برنامه ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ اظهار کرد: هر تخم مرغی که تاریخ دارد لزوماً به معنای آن نیست که قابل ردیابی است در این طرح به دنبال آن هستیم که از حقوق مصرف‌کنندگان اعاده صورت بگیرد و مصرف‌کنندگان بتوانند محصولات عرضه شده به بازار رصد و پیگیری بکنند.

طلاکش افزود: عرضه تخم مرغ به این شکل برای مصرف‌کنندگان می‌تواند حق انتخاب ایجاد بکند تا محصولاتی با درجه‌بندی کیفی الف و ب انتخاب کنند که این امر با قیمت‌های متفاوتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه 83 میلیون تن کارتن در سال در صنعت طیور کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: رقمی بالغ بر 688 میلیون تومان در روز برای این کار صرف می‌شود.

طلاکش اظهار داشت: در این طرح همچنین استفاده از کارتن برای جابجایی تخم‌مرغ حذف می‌شود و تنها از شانه‌های تخم مرغ و خودرو های مخصوص حمل بهره‌گیری خواهد شد. برای تحقق این امر از خودروهایی استفاده خواهد شد که بتواند بدون نیاز به جعبه این محصول را جابجا بکند.



خبرگزاری تسنیم