اختصاص چهار هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان به کشت سیب زمینی

  • 1398/11/01
  • 686 بازدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از کاشت سیب زمینی طرح استمرار در هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد و گفت: طی اجرای این طرح سال زراعی جاری چهار هزار و ۳۸۰ هکتار از اراضی این منطقه به کشت سیب زمینی اختصاص یافت.

سعید برخوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برآورد اولیه کارشناسان کشاورزی از این میزان سطح زیرکشت بیش از ۱۷۵ هزار تن سیب زمینی طرح استمرار تولید می شود.

وی از هدف گذاری کشت سیب زمینی طرح استمرار در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور افزایش و ساماندهی تولید محصولات اساسی در سال زراعی جاری در جنوب کرمان برای تولید سیب زمینی طرح استمرار سطحی معادل چهار هزار و ۴۰۰ هکتار و پیش‌ بینی تولید ۱۳۸ هزار تن برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بر اساس این برنامه ابلاغی، برنامه ریزی لازم را برای تحقق این میزان سطح زیرکشت سیب زمینی طرح استمرار انجام و مطابق تقویم زراعی عملیات کاشت از بیستم شهریورماه تا پایان مهرماه سال جاری انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان تصریح کرد: سیب زمینی های کشت شده در طرح استمرار هفت شهرستان جنوبی استان شامل ارقام سانته، بانبا، جیلی، کولومبا، سیلوانا، ارنیدا و بورن است.

وی اظهار داشت: با توجه به رعایت عملیات به زراعی از جمله اجرای ۹۵ درصدی آبیاری تحت فشار تیپ، استفاده از بذور سالم و استاندارد، تغذیه متعادل کودهای ماکرو، کود آبیاری و تغذیه تکمیلی و کنترل تلفیقی آفات و امراض مزارع این منطقه از نظر کمیت و کیفیت تولید بسیار مطلوب هستند.

برخوری گفت: عملیات برداشت و عرضه محصول سیب زمینی طرح استمرار از بهمن ماه شروع و تا پایان اسفند ماه سال جاری به تدریج بر اساس تاریخ کاشت ادامه دارد.

طرح استمرار کشت سیب زمینی با هدف تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده و همچنین توجیه اقتصادی و افزایش درآمدها در خارج از فصل کشت اجرا می شود که هر ساله با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه جنوب کرمان، این برنامه در هفت شهرستان جنوبی کرمان اجرا می شود.

سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان شامل جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان تولید می شود.



خبرگزاری ایرنا