نیاز ۷۰ هزار تنی بازار شب عید به سیب و پرتقال

  • 1398/11/01
  • 336 بازدید

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی گفت: با توجه به تجربیات گذشته و میزان تقاضا در بازار، در مجموع ۷۰ هزار تن سیب و پرتقال برای بازار شب عید کافی است.

سید رضا نورانی، رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی در گفت وگو با خبرگزاری میزان در خصوص تنظیم بازار میوه عید ۹۹ اظهار کرد: پرتقال و سیب درختی به اندازه کافی از کشاورزان و باغداران خریداری شده و از ۲۵ اسفند ماه امسال به بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: وضعیت تولید سیب درختی و پرتقال امسال بسیار زیاد و با کیفیت بود به طوری که تولید سیب درختی در نوبت کشت امسال به ۴ و نیم میلیون تن رسید.

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی بیان کرد: امسال علاوه بر تامین بازار‌های داخل و انبار‌های فروش شب عید، با مازاد تولید روبه رو هستیم و باید به صادرات محصولات کشاورزی توجه و تکیه کنیم.

نورانی ادامه داد: با تمهیداتی که در وزارت صنعت، جهاد کشاورزی و سازمان توسعه تجارت در دستور کار قرار گرفته، این سه نهاد در تلاشند تا راهکار‌هایی را ارائه دهند و راه صادرات محصولات کشاورزی را هموار سازند.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربیات گذشته و میزان تقاضا در بازار، در مجموع ۷۰ هزار تن سیب و پرتقال برای بازار شب عید کافی است و پس از تامین نیاز بازار تمرکز خود را بر روی صادرات خواهیم گذاشت.

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی ابراز کرد: قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازاری نسبت به سال گذشته نوسان چندانی نخواهد داشت همچنین قیمت‌ های خارج از تنظیم بازار نیز به دلیل تولیدات انبوه بسیار اندک افزایش خواهند یافت.

نورانی مطرح کرد: امور ذخیره سازی و توزیع نباید توسط دولت انجام گیرد و ما معتقدیم که این امور باید به دست بخش خصوصی صورت گیرند تا تمرکز و فعالیت دولت فقط بر روی امور نظارتی باشد.



خبرگزاری میزان