​اتمام مهلت تحویل گندم به دولت، تا پایان شهریور/خرید تضمینی ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم

  • 1398/06/24
  • 523 بازدید

حنان گفت: طبق ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی، ​مهلت تحویل گندم از سوی کشاورزان به دولت، تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن حنان معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: طرح عملیات خرید تضمینی گندم هر سال به مدت شش ماه یعنی از ابتدای فروردین تا پایان شهریور در کشور انجام می‌شود.

وی افزود: اگر مراجعه کننده‌ای به مراکز خرید گندم وجود داشته باشد این زمان قابل تمدید خواهد بود.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مطابق ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی، ​ مهلت تحویل گندم از سوی کشاورزان به دولت، تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

حنان افزود: کشاورزانی که تاکنون امکان تحویل گندم به مراکز خرید برای آنان وجود نداشته است طی یک هفته مانده تا پایان شهریور می‌توانند محصول خود را تحویل دهند.

وی اضافه کرد: برای مصرف داخلی در سه بخش صنف، صنعت و خانوار تاپایان امسال و حتی ماه‌هایی از سال آینده در بحث تامین گندم مشکلی نخواهیم داشت.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امکان دارد برای تامین ذخایر راهبردی گندم نیاز به واردات باشد البته این موضوع هنوز در حال بررسی است.

حنان افزود: دولت تا امروز، ​ هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم در قالب یک هزار و ۱۵۰ مرکز به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری کرده است.

وی اضافه کرد: بهای این میزان گندم مورد خریداری ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که تا هفته گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت شده است.

حنان ادامه داد: سال گذشته قیمت خرید تضمینی برای گندم معمولی از سوی شورای عالی اقتصادی به ازای هرکیلوگرم یک هزار و ۷۰۰ تومان تصویب و اجرایی شد.

وی گفت: طبق قانون، قیمت خرید تضمینی گندم برای کشت سال آینده باید تاپایان شهریور هر سال تعیین، تصویب و ابلاغ شود.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آینده را به شورای عالی اقتصاد تقدیم کرد، اما هنوز تصویب نشده است.



خبرگزاری صداوسیما