کاهش دو درصدی اسیدهای ترانس در روغن های مصرفی

  • 1394/01/23
  • 734 بازدید

مدیر کل نظارت برفرآورده های غذایی ، آرایشی و به بهداشتی تشریح کاهش دو درصدی اسیدهای ترانس در روغن های مصرفی و هم راستایی سازمان ملی استاندار با سازمان غذا و دارو پرداخت.

اگر چه بر اساس برخی استاندارد ها استفاده از اسید های ترانس بین 5 تا 10 درصد مجاز می باشد اما در سال این اسیدها را در روغن های مصرفی به زیر 2درصد کاهش خواهیم داد.

دکتر هدایت حسینی مدیر کل نظارت برفرآورده های غذایی ، آرایشی وبهداشتی با بیان این مطلب به ایفدونا - Ifdona ، گفت: یکی از برنامه های سازمان غذا ودارو ارتقاء سلامت روغن های خوراکی است چرا که اسید های چرب وترانس از جمله عوامل نگران کننده و جدی سلامت به شمار آمده و از آسیب رسانان بسیار جدی به بدن محسوب می شوند.

وی در توضیح مطلب فوق افزود: اسید های چرب ترانس در واقع ماحصل هیدراسیون روغن هستند به این صورت که روغن مایع در حالت طبیعی را جهت تبدیل به روغن جامد تحت فرایند هیدراسیون قرار می دهند.

دکتر حسینی با تاکید مجدد بر اینکه سال جاری در ایران روغن با درصد بالای 2 وجود نخواهد داشت و این موضوع را در مقررات و ضوابط تولید به صنعت هم ابلاغ کرده ایم و از اواخر سال گذشته شروع شده است. عنوان کرد: اعدادی مورد قبول سازمان جهانی بهداشت و مراجع بین المللی هم نیز همین است ، لذا روغن با این درصد اسید ترانس خطر محصوب نمی شود.

مدیر کل نظارت برفرآورده های غذایی ، آرایشی وبهداشتی در پایان گفت: از سازمان ملی استاندارد نیز خواسته ایم استاندارد ملی روغن را هم راستا با سیاست های ما در نظر بگیرند.



خبرگزاری سازمان غذا و دارو