برگزاری چهار رویداد نمایشگاهی در عراق توسط ایران

  • 1398/03/09
  • 465 بازدید

رایزن بازرگانی سفارت ایران در عراق گفت: قرار است در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه همکاری‌های تجاری بین ایران و عراق و افزایش صادرات غیرنفتی، چهار رویداد نمایشگاهی در این کشور توسط ایران برگزار شود.

ناصر بهزاد در گفت‌ وگو ، با اعلام این خبر اظهار کرد: این چهار رویداد شامل نمایشگاه برندهای صادراتی ایران تحت عنوان جشنواره فروش رمضانی در بغداد، نمایشگاه اختصاصی فرش‌های نفیس دستباف ایران در بغداد، پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی مخابرات و فناوری اطلاعات و رسانه در اربیل می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه‌ های مذکور که همگی برای اولین بار در عراق طراحی شده‌اند با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران بوده و از حمایت‌ های لازم برخوردار خواهد بود.

رایزن بازرگانی ایران در عراق با بیان اینکه هدف از ایجاد این نمایشگاه‌ ها تقویت حضور شرکت‌ های ایرانی برای توسعه فروش و ایجاد شبکه‌ های توزیع صادراتی بوده، بیان کرد: بازار عراق آماده استفاده از کالای با کیفیت ایرانی است و حضور واحدهای خوشنام برای برنامه‌ ریزی بلند مدت می‌تواند ضمن کسب سهم مناسب از این بازار موجب تحرک زنجیره تولید داخلی و پیوند آن با تقاضاهای بازار هدف شود.

بهزاد خاطرنشان کرد: با توجه به اقبال از این نمایشگاه‌ ها پیش‌ بینی می‌شود حدود ۳۰۰ شرکت ایرانی در این چهار رویداد مشارکت خواهند داشت.

وی گفت: سهل بودن مواصلات زمینی از اربیل به ایران و تنوع زمینه‌ های سرمایه‌ گذاری و فعالیت اقتصادی در بغداد برای توسعه مبادلات بازرگانی امری مهم است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق اضافه کرد: همگرایی درست شرکت‌ های ایرانی و عراقی تکمیل کننده نقشه راهی است که همکاری‌های دوجانبه ایران و عراق را افزایش خواهد داد.



خبرگزاری تابناک