ایجاد بانک اطلاعاتی 'سرانه مصرف' بستر ساز رونق تولید است

  • 1398/01/28
  • 526 بازدید

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی البرز دسترسی بخش تولید به اطلاعات 'سرانه مصرف' کشور را بسترساز رونق تولید و سرمایه گذاری کارآفرینان برای تامین نیازهای داخلی عنوان کرد.

رحیم بنامولائی در نشست فعالان اقتصادی البرز با معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: اگر دولت برنامه اعلام میزان سرانه مصرف داخلی را در دستور کار قرار دهد ، صاحبان سرمایه بدون نگرانی و دغدعه در مسیر تامین نیازهای کشور هدایت خواهند شد.

وی تصریح کرد: برای تحقق این مهم ایجاد یک بانک اطلاعات با عنوان ' تعیین سرانه مصرف کشور' بسیار ضروری و یاری دهنده کارآفرینان برای تامین نیازهای داخلی و توسعه صادرات است.

وی گفت: در صورتی که میزان سرانه مصرف شکر و محصولات نساجی برای کارآفرینان مشخص بود، ریسک پذیری و سرمایه گذاری در این زمینه ها روال منطقی را طی می کرد و طی سال های اخیر با چالش حاد واردات بی رویه مواجه نبودیم.

رییس اتاق بازرگانی استان البرز یکی از مسایل مهم در وزارت صمت را بازارشناسی، بازاریابی و نیز تقسیم بازار ذکر کرد و گفت: رعایت این موارد در رونق تولید موثر است.

رحیم بنامولایی در ادامه با اشاره به بودجه قابل ملاحظه سازمان توسعه تجارت برای توسعه صادرات پیشنهاد کرد: این بودجه با توجه به فعالیت و عملکرد اتاق های بازرگانی در فعالیت های صادراتی بین این نهادها تقسیم شود تا زمینه گسترش صادرات فراهم آید.

وی در ادامه به ابلاغ بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری به دستگاههای اجرائی مبنی بر الزام دریافت نظرات بخش خصوصی قبل از اتخاذ هر گونه تصمیمات اقتصادی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در موارد عدیده ای مدیران اجرائی دولت این بخشنامه را نادیده گرفته و تمایلی به اجرای آن ندارند.



خبرگزاری آریا