ارزآوری یک میلیون دلاری شاه میگو برای آذربایجان غربی

  • 1398/01/25
  • 510 بازدید

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از صادرات ۵.۵ تن شاه میگوی آب شیرین استان خبر داد.

معصوم فصیح در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به صادرات شاه میگوی دراز آب شیرین در استان تصریح کرد: امسال ۵.۵ تن شاه میگوی دراز آب شیرین که مختص دریاچه پشت سد ارس است بعد از صید و عمل آوری به کشورهای اروپایی صادر شده که به میزان ۸۰ هزار دلار ارزآوری داشته است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه در استان بیش از ۸۰ مزرعه گرمابی و بیش از ۲۶۰ مزرعه سردآبی وجود دارد، کل تولید آبزیان استان در سال گذشته را ۱۴ هزار و ۷۲۵ تن اعلام کرد و افزود: صنعت آبزی پروری در استان برای ۲ هزار و ۳۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به میزان صادرات انواع آبزیان استان طی سال گذشته گفت: سال گذشته حدود ۳۰۰ تن انواع آبزیان به کشورهای مختلف صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.

فصیح ادامه داد: صادرات آبزیان عمدتاً به کشورهای عراق، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشورهای اروپایی بوده که در حدود یک میلیون دلار ارزآوری به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز تولید و تکثیر ۷ میلیون قطعه انواع بچه ماهی در مرکز ژنتیک شهید کاظمی پلدشت پیش بینی شده خاطر نشان کرد: بعد از رساندن بچه ماهی‌ ها به وزن‌های مناسب در همه دریاچه‌ های پشت سدهای استان رهاسازی می‌شوند که می‌توان از جمله گونه‌ های مدنظر را کپور معمولی، فیتوفاگ، بیگ هد و آمور عنوان کرد.



خبرگزاری ایسنا