فرآورده‌های گوشتی دهکده پروتئین توقیف شد

  • 1397/10/06
  • 1065 بازدید

محمودرضا طاهری با تاکید بر غیراستاندارد بودن سوسیس و کالباس با برند دهکده پروتئین، از توقیف این فرآورده گوشتی، توسط بازرسان استاندارد در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل استاندارد استان تهران و در پی سوالات همشهریان مبنی بر اینکه آیا تولیدات فرآورده‌ های سوسیس و کالباس در فروشگاه دهکده پروتئین دارای مجوز استاندارد میباشد؟ و همچنین نظر به بازرسی‌ های کارشناسان اداره کل از واحد صنفی دهکده پروتئین واقع در خیابان شریعتی، که مبادرت به تولید سوسیس و کالباس با نام تجارتی فوق با ادعای تولید در حضور خریدار، کرده بود، توقیف کردند.

طاهری با توصیه بر استفاده از فرآورده‌ های گوشتی استاندارد از مردم خواست: از مصرف فرآورده‌ های گوشتی دهکده پروتئین تا زمانی که از این اداره‌کل، پروانه استاندارد دریافت نکرده، اکیدا خودداری کنند و تولید کنندگان مواد پروتئینی نیز باید جهت تولید، مجوز‌های لازم را از سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو اخذ نمایند.

وی در ادامه توضیح داد: مدت زمان لازم برای تولید فراورده‌ های سوسیس و کالباس، باتوجه به نوع و کالیبر فراورده، حداقل هفت تا هشت ساعت است و هیچ تولید کننده و فروشنده‌ای نمی‌تواند در حضور مشتری نسبت به تهیه و تولید این فرآورده‌ ها اقدام نماید و این تنها یک نمایش و عوام‌ فریبی می‌ باشد. تولید کنندگان اینگونه فرآورده‌ ها تنها پس از اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجازه فروش و توزیع محصولات خود را دارند.

این مقام مسؤول در پایان به فروشندگانی که به قصد تقلب، اقدام به عوام فریبی می‌نمایند، هشدارداد: در برخورد قانونی با نافیان سلامت و ایمنی جامعه، اغماض نخواهد شد.



خبرگزاری میزان