انقعاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان حمایت و سازمان ملی استاندارد

  • 1397/08/15
  • 493 بازدید

تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان ملی استاندارد به منظور گسترش همکاری های آتی منعقد شد.

با حضور سید محمود نوابی معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و نیره پیروزبخت تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان ملی استاندارد به منظور گسترش همکاریهای آتی منعقد شد.

براساس این گزارش در این تفاهم نامه، راهکارهای توسعه همکاری های فیمابین، برپایه تفاهم نامه ای که در سال 1394بین دو سازمان به امضا رسیده بود مورد تاکید طرفین قرار گرفت و در این راستا طرفین بر ضرورت اجرای توافقات تاکید کردند.

مطابق این تفاهم نامه مقرر شد؛ همکاری و مشارکت در امر آموزش، ارتقای سطح تعاملات با ادارات کل استاندارد استانها با محوریت گشت‌ های مشترک، مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی، صیانت از کالاهای مشمول استاندارد، کنترل کیفیت کالاها و خدمات، نمونه برداری و آزمون موارد مشکوک، افزایش کیفیت بدون الزام به افزایش قیمت متضمن حمایت هدفمند و توامان از جریان تولید و مصرف در دستور کار طرفین قرار گیرد.

این تفاهم نامه به مدت ۵ سال قابل اجرا است و طرفین ملزم و متعهد هستند برای تحقق آن مساعی و اهتمام همه جانبه ای را معمول کنند.



سازمان ملی استاندارد