ایران سهم خود را در زمینه تامین امنیت غذایی ادا می کند

  • 1397/07/19
  • 517 بازدید

معاون وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان گفت: ایران با توسعه برنج کاری و تولید برنج سهم خود را در زمینه تامین امنیت غذایی جهان ادا می کند .

«سیف الدین طالب اف» روز پنجشنبه در حاشیه ششمین نشست کمیته مدیریت فنی مرکز برنج آسیای مرکزی و غربی در باکو، در گفت گو با خبرنگاران اظهار داشت: ایران از سابقه دیرینه و تجربه بزرگ در حوزه برنج کاری برخوردار است و این تجربیات اهمیت خاصی برای مرکز برنج آسیای مرکزی و غربی دارد.

وی افزود: متخصصان موسسه علمی و مطالعاتی کشاورزی وابسته به وزارت کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در این برنامه ها بطور فعال مشارکت دارند.

طالب اف گفت : دانش های کسب شده در برنامه های این مرکز به توسعه برنج کاری و به کارگیری فناوری پیشرفته در این حوزه به جمهوری آذربایجان کمک می‌کند.

وی با اشاره به توجه خاص دولت جمهوری آذربایجان به توسعه برنج کاری و اجرای برنامه راهبردی، اظهار داشت: بر اساس برنامه سال 2018 دولت قرار است در 10 هکتار زمین کشاورزی ،40 هزار تن برنج تولید شود .

به گفته طالب اف، در سال گذشته در 5300 هکتار زمین 16 هزار تن برنج تولید شد .

وی برگزاری ششمین نشست کمیته مدیریت فنی مرکز برنج آسیای مرکزی و غربی در باکو را از نظر به اشتراک گذاری تجربیات کشور های عضو و استفاده از فناوری های جدید مهم توصیف کرد.

معاون وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان افزود: این نشست از نظر بررسی راهکارهای کشت و پرورش انواع برنج نوع در شرایط خشکسالی و مبارزه با آفات مختلف برای موسسات علمی و کشاورزان حائز اهمیت است .

ششمین نشست سه روزه کمیته مدیریت فنی مرکز برنج آسیای مرکزی و غربی روز های هشتم تا دهم اکتبر - 17 تا 19 مهرماه - در باکو و شهر لنکران جمهوری آذربایجان برگزار شد.



خبرگزاری تسنیم