تولید سالانه 350 تن قارچ دکمه ای در قائم ‌شهر

  • 1397/02/24
  • 716 بازدید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌ شهر از تولید سالانه بیش از 350 تن قارچ دکمه ای در این شهرستان خبر داد.

مجید جعفری با اشاره به برگزاری کلاس مهارتی پرورش قارج خوراکی با حضور 25 نفر بهره بردار به مدت سه روز در روستای هردورود شهرستان قائم شهر گفت: 62 تولید کننده دارای مجوز مشاغل خانگی با تولید سالانه 350 تن قارچ دکمه ای این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌ شهر با اشاره به خواص غذایی ارزشمند قارچ افزود: امروزه تولید این ماده خوراکی به محصول مهمی در سبد غذایی خانواده ها تبدیل شده و توسعه صنعت تولید قارچ در کشور، نقش قابل توجهی در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های این صنعت و اشتغالزایی در بخش کشاورزی خواهد داشت.

جعفری با بیان اینکه قارچ دکمه ای از جمله تجزیه کننده های ثانویه بوده که نیازمند است بر روی مواد آلی که در معرض تجزیه میکروبی قرار گرفته، مستقر و رشد کند گفت: این مواد شامل انواع کودهای حیوانی بعنوان مکمل های غذائی، انواع کنسانتره بعنوان افزودنی ها، مواد معدنی و کودهای ازته است که در شرایط خاص و بر اساس فرمول های تعریف شده تهیه و در فرآیند کمپوست سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌ شهر افزود: شرکت کننده در این دوره آموزشی با چگونگی احداث سالن و بهداشت آن، تهیه کمپوست و آماده سازی و شرایط پرورش آن در انبار، انواع قارچ های خوراکی مانند، دکمه ای، صدفی و ... و قارچ های سمی، چرخه زندگی قارچ ها، شرایط مناسب و استاندارد سالن های پرورش قارچ، دوره عمل آوری قارچ از ابتدا تا انتها، بیماری های موجود و روش های مبارزه و ... آشنا شدند.



خبرگزاری شفاف