پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی به اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز

  • 1397/01/11
  • 509 بازدید

رئیس سازمان امور عشایر گفت: امسال اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در زمینه تولید گوشت قرمز به اصلاح روش تغذیه، نگه داری و بازاریابی اختصاص می‌ یابد.

کرمعلی قندالی، رئیس سازمان امورعشایر در گفت‌ وگو، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای زنجیره تولید گوشت قرمز اظهار کرد: براساس بند (ب) ماده 52 قانون الحاق 2، سالیانه یک درصد از منابع ورودی صندوق توسعه ملی تسهیلات با نرخ 10 درصد برای مناطق محروم و 14 درصد برای سایر مناطق به اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز اختصاص خواهد یافت.

به گفته وی؛ برای سال 97، اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در زمینه تولید گوشت قرمز به اصلاح روش تغذیه، نگه داری و بازاریابی اختصاص می یابد.

قندالی ادامه داد: درطرح قانون ایجاد اشتغال پایدار عشایر روستایی ، ایجاد زنجیره تولید گوشت قرمز از اهمیت فراوانی برخوردار است که با این وجود از منابع اعتباری حاصل از این قانون باید در اجرای کامل این زنجیره استفاده کرد.

به گفته این مقام مسئول همه ساله تسهیلاتی از مدیریت بحران، صندوق توسعه ملی و سایر منابع ایجاد اشتغال و بودجه سالیانه جهت اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در اختیار عشایر قرار می گیرد که با وجود کاهش سود ، میزان تسهیلات پرداختی به عشایر با روند افزایشی همراه است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تامین نهاده های مورد نیاز عشایر بیان کرد: تامین نهاده‌ های مورد نیازعشایراز طریق منابع داخل و واردات تامین می شود و همواره مشکل خاصی در زمینه توزیع نهاده‌ها وجود ندارد.

رئیس سازمان امور عشایر در خاتمه گفت: در بخشی از استان‌ها، اتحادیه با تشکیل کارگاهایی کنسانتره مورد نیازعشایر را تامین می کنند و در استان‌هایی که اتحادیه‌ای وجود ندارد با کارخانجات برای تامین نهاده قراردادهایی منعقد می شود.



خبرآنلاین