ثبات قیمت طلای سرخ در بازار/حداکثر نرخ هر کیلو زعفران ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

  • 1397/01/11
  • 727 بازدید

عضو شورای ملی زعفران از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد .

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران 3 میلیون و 800 هزار و حداکثر 5 میلیون و 300 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌ ها نسبت به ایام قبل از عید رشدی نداشته است، افزود: ادامه ثبات حاکم بر بازار موجب می شود تا مردم تکلیفشان را بدانند اما عده ای با جوسازی در نظر دارند که وضعیت بازار را بر هم بزنند.

حسینی با اشاره به اینکه بازار تابع عرضه و تقاضاست، گفت: با توجه به وضعیت مساعد تولید و مشخص بودن خریداران زعفران در دنیا، صادرات طبق روند سال‌ های گذشته به بازارهای هدف صادر می شود و اتفاق خاصی در حوزه صادرات و تولید رخ نداده که قیمت دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گیرد.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: برخی افراد سودجو از گوشه و کنار قصد دارند که با کوبیدن بر طبل گرانی زعفران، اوضاع بازار را نابسامان کنند.

به گفته وی؛ این افراد قصد دارند افزایش نرخ دلار و سایر ارزهای خارجی را به کالاهای صادراتی ارتباط دهند تا بازار را آشفته کنند.

حسینی در پاسخ به این سوال که نوسان نرخ ارز می تواند بر آشفتگی بازار تاثیر گذار باشد یا خیر، بیان کرد: خریداران خارجی روزانه نرخ های کف بازار و ارز را رصد می کنند تا براساس آن بتوانند تصمیماتی در بازار اتخاذ کنند.



باشگاه خبرنگاران جوان