حمل نهاده های کشاورزی در سال آتی بر عهده کشتی های ایرانی قرار گرفت

  • 1396/12/15
  • 543 بازدید

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: در سال 13٩٧ نهاده های کشاورزی با استفاده از کشتی های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حمل می شود.

«حمید رسولی» در نشست مشترک با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: این اقدام برای حمایت از ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

رسولی تاکید کرد محموله های دریایی این شرکت در سال 1397 فقط با کشتی های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی حمل می شود.

در این دیدار درباره همکاری های دوجانبه، برنامه ریزی و هماهنگی مناسب برای حمل محموله های وارداتی و کاپوتاژی (حمل بین بنادر داخلی) رایزنی شد.

به گزارش ایرنا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی بزرگ ترین ناوگان های دریایی تجاری جهان است و اکنون ظرفیت جایجایی بیش از پنج میلیون و 200 هزار تن کالا را در سال دارد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیست و یکم شهریورماه گفت: با لغو تحریم ها و افزایش پوشش یک میلیارد دلاری بیمه های اتکایی، کشتی های تجاری ایران اکنون می توانند بدون موانع گذشته به همه بندرهای مهم جهان رفت و آمد کنند.

آنگونه که تیرماه امسال وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد، سند برنامه راهبردی صنایع دریایی برای 10 سال آینده تهیه و منتشر شد.

وزیر کنونی صنعت، معدن و تجارت نیز هشتم اسفندماه برنامه راهبردی صنایع دریایی در افق 1404 را پایه بسیار خوبی برای ادامه مسیر دانست و گفت: تا پایان فروردین ماه آینده، باید سند اصلاحیه قانون و برنامه عملیاتی یکساله سال 97 در بخش‌های مختلف برای توسعه صنایع دریایی تهیه و تنظیم شود.



خبرگزاری ایرنا