گرانی نهاده های دامی، دامن گیر قیمت شیر خام شد/ منتفی شدن حذف ارز مبادله ای

  • 1396/08/30
  • 469 بازدید

یک مقام مسوول گفت: در یک ماه اخیر افزایش 20 درصدی قیمت نهاده های دامی به طور متوسط قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام را 80 تومان افزایش داد.

احمد مقدسی رییس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،از منتفی شدن ارز مبادله ای نهاده های دامی خبر داد و اظهار کرد: در تخصیص ارز مبادله وقفه کوتاهی ایجاد شد که با پیگیری های معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی 1.5 میلیون دلار به این امر اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه مطرح شدن حذف ارز مبادله کنجاله سویا افزایش قیمت نهاده ها را به همراه داشت گفت: در یک ماه اخیر به طور متوسط قیمت ذرت با 20 درصد افزایش از 820 به 930 و سویا از 1500 به 1860 تومان رسید که درنهایت قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام 80 تومان بالا رفت.

مقدسی، قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام را هزار و 490 تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که اکنون هر کیلو شیر با بهترین کیفیت با نرخ 1320 تومان از دامداران خریداری می شود.

رییس انجمن صنفی گاوداران با انتقاد از این مسئله که سازمان حمایت، اجازه افزایش قیمت خرید شیر خام به کارخانه های لبنی را نمی دهد،بیان کرد:سازمان حمایت تنها حامی واردکنندگان است و تولید کنندگان و مصرف کنندگان در حاشیه هستند.



باشگاه خبرنگاران جوان