فست فودها و غذاهای چرب بزرگترین تهدید کننده سلامت بشر

  • 1396/07/26
  • 387 بازدید

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تغییر در سبک زندگی و نظارت دقیق تر بر مواد غذایی ای که بر سر سفره مردم قرار می گیرد، برای تامین سلامت همه جانبه در جامعه ضروری است در این زمینه فست فودها و غذاهای چرب بزرگترین تهدید کننده، سلامت بشر است.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به 16 اکتبر، (24 مهر ماه) روز جهانی غذا، اظهار کرد: مقوله غذا یکی از مواردی است که در تامین سلامت مردم نقش بسزایی دارد و با توجه به جمعیت شناور استان، گیلان به عنوان یکی از نقاط پرجاذبه به شمار می رود و این امر تامین مسایل بهداشتی و به تبع آن نظارت حوزه های بهداشتی را دو چندان می کند.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک افزود: نقش و رسالت دانشگاه علوم پزشکی گیلان تامین سلامت افراد جامعه و در کنار آن عمده فعالیت های دانشگاه پیشگیری از ابتلا به بیماری ها است که این امر، بسیار مهم است.

وی بیش از 73 درصد علت مرگ و میر را ناشی از بیماری های غیر واگیر همچون بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و سرطان ها و حوادث خواند و یادآور شد: در این خصوص میزان فعالیت فیزیکی، سبک و نوع غذایی را که مردم استفاده می کنند، بسیار موثر است. استفاده مردم از فست فودها و غذاهای چرب بزرگترین تهدید کننده، سلامت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به این امر که کمبود مواد غذایی در کشورها می تواند موجب مرگ و میر انسان شود، چاقی و کم تحرکی نیز موجب بروز بیماری های غیر واگیر است.

دکتر یوسف زاده در پایان ضمن تشریح تدوین سند بیماری های غیر واگیر از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال 94، استفاده از نشانگرهای رنگی راهنمای تغذیه ای را اولین گام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در محصولات غذایی ذکر کرد و افزود: در حال حاضر 85 درصد از محصولات غذایی گیلان دارای این نشانگر هستند و این اقدام ارزشمند نیازمند اطلاع رسانی است.



سازمان غذا ودارو