صادرات میوه ایرانی به روسیه رو به افزایش است

  • 1395/09/30
  • 956 بازدید

صادرات میوه ایران به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس کاهش‌یافته است بااین‌وجود در بازار روسیه و کشورهای آسیای میانه وضعیت مناسبی داریم.

صدرالدین نیاورانی رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان میوه از افزایش صادرات میوه ایران به کشورهای آسیای میانه و روسیه خبر داد. نیاورانی گفت: تولید میوه در داخل آن‌قدر زیاد است که هنوز به‌طور قانونی هیچ مجوزی برای واردات میوه صادر نشده است اما صادرات محصولات ایرانی به کشورهای آسیای میانه و روسیه در حال افزایش است.

نیاورانی گفت: صادرات میوه ایران به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس کاهش‌ یافته است. این کشورها ازنظر مساحتی کوچک هستند و از همه جای دنیا به این کشورها میوه صادر می‌شود و صادرات میوه از ایران به بازار اشباع‌شده این کشورها به‌ صرفه نیست.

رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان میوه در ادامه با اشاره به موانع تجارت با روسیه گفت: شرایط صادرات محصولات ایرانی به روسیه روزبه‌ روز بهبود پیدا می‌ کند. خط کریدور سبز هنوز راه‌اندازی نشده است اما مراحل آخر را طی می‌کند و در صورت راه‌اندازی این خط شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی صادرات محصولات به روسیه هستیم.

رئیس اتحادیه واردکنندگان میوه با اشاره به نوسان بازار میوه به مناسبت شب یلدا گفت: قیمت میوه در عمده‌ها فروشی‌ها مثل بازار میدان‌ها و سردخانه‌ ها تحت کنترل است.



اقتصادآنلاین