۲.۴ میلیون تن نیشکر در خوزستان برداشت شد

  • 1401/11/12
  • 465 بازدید

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از برداشت ۲.۴ میلیون تن نیشکر در واحدهای هشتگانه نیشکری خوزستان خبر داد.

عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در خصوص آخرین وضعیت برداشت نیشکر در خوزستان بیان کرد: در ۱۰ ماه امسال ۲۴۰ هزار تن شکر سفید در واحدهای هشتگانه وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید و در بازارهای داخلی عرضه شده است.


مقام مسئول عنوان کرد: این میزان شکر از برداشت ۲.۴ میلیون تن نیشکر تولید شده است و با توجه به سطح زیر کشت نیشکر در واحدهای هشتگانه نیشکری عملیات برداشت همچنان ادامه دارد.


وی، در خصوص پیش بینی میزان تولید شکر افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده و شرایط اراضی نیشکر، تا پایان فصل برداشت نیشکر حدود ۵۰۰ هزار تن شکر سفید در واحدهای هشتگانه نیشکری خوزستان برداشت خواهد شد. و برداشت نیشکر تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ از سطح ۶۷ هزار و ۵۸۰ هکتار از زمین های کشت و صنعت های نیشکری خوزستان با برداشت پنج تا ۵.۵ میلیون نیشکر ادامه خواهد داشت.


 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، با بیان اینکه متوسط برداشت نیشکر در واحد سطح ۷۳ تن در هکتار است، اذعان داشت: با توجه به شرایط خشکسالی و تنش آبی در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ این میزان برداشت نیشکر قابل قبول و مطلوب است. و صنعت بزرگ نیشکر مسیری را در پیش گرفته که با حمایت از آن می توانیم به سمت خودکفایی کشور در تامین این کالای استراتژیک گام بر ‌داریم.




خبرگزاری ایسنا