ظرفیت بالای استان البرز در تولید گیاهان دارویی

  • 1400/02/22
  • 733 بازدید

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ با اشاره به ظرفیت های منابع طبیعی و کشاورزی استان البرز اعلام کرد که این استان از ظرفیت بالایی برای تولید داروهای گیاهی برخوردار است.

علی حدادی نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد ، طالقان و چهار باغ در مجلس شورای اسلام، دربازدید از مزرعه 40 هکتاری گل محمدی شهرستان ساوجبلاغ اظهارکرد: آزمایش ها نشان می دهد کیفیت گل محمدی در این استان بالاتر از کاشان است و کشت آن را در طالقان و ساوجبلاغ پیگیری می کنیم. 


وی تصریح کرد : شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان سرزمین مستعدی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است و یکی از موضوعاتی که به جد پیگیر تحقق آن هستیم توسعه صنایع تبدیلی است.


حدادی با اشاره به اینکه پیگیر این موضوع هستیم و در آینده نزدیک خبرهای خوبی در این خصوص منتشر خواهد شدگفت: درکنار توسعه صنایع تبدیلی، حوزه گردشگری نیز می تواند در این شهرستان ها فعال شود و با ورود سرمایه گذاران شاهد رونق این صنعت و ایجاد اشتغال ناشی از آن باشیم.


این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از ظرفیت های خوبی که در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ و طالقان وجود دارد، تولید داروهای گیاهی است که باید به این ظرفیت توجه ویژه ای شود.


وی اذعان کرد: داروهای گیاهی در مناطقی چون محور کرج به چالوس، بخش چندار ساوجبلاغ و طالقان ظرفیت بسیار خوبی دارد که اقداماتی در این راستا در حال انجام است که نتیجه بخش بوده است.


حدادی  کاشت گل محمدی در دشت هشتگرد را مورد اشاره قرار داد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال در طالقان نیز پیگیر کاشت این محصول هستیم و طبق آزمایشات، اسانس گل محمدی پرورشی در البرز کیفیتی بالاتر از کاشان دارد.


وی در پایان یاد آور شد: روغنی که از گل محمدی گرفته می شود ارز آوری بالایی دارد و به همین دلیل  پیگیر احداث کارخانه گلاب گیری و بخش گلخانه ای در سطح شهرستان های ساوجبلاغ و طالقان هستیم تا شاهد نتایج اثربخشی در این حوزه باشیم.


 



 

 




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران