افزایش نرخ تخم مرغ به علت کاهش تولید

  • 1399/09/06
  • 655 بازدید

ناصر نبی پور سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن گفت: تأمین نشدن سهمیه نهاده‌های دولتی سبب ایجاد کمبود و کاهش تولید در واحدهای مرغ تخم گذار شده است، زیرا مرغداران مرغ‌های خود را به کشتارگاه تحویل می‌دهند.

ناصر نبی پور سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن از افزایش نرخ تخم مرغ به 13 هزار و 200 تومان خبر داد و خاطر نشان کرد: طی پنج روز گذشته دولت قیمت هر کیلوگرم ذرت را از 1/500 تومان به 1/700 تومان و هر کیلوگرم سویا را از کیلویی 2700 به 3/220 تومان افزایش داده و درصورتی که از کل سهمیه مرغداران فقط 50 درصد را تحویل واحدهای تولیدی داده‌اند.


وی تصریح کرد: ایجاد کمبود و کاهش تولید در واحدهای مرغ تخم گذار به سبب تأمین نشدن سهمیه نهاده‌های دولتی است، زیرا مرغداران مرغ‌های خود را به کشتارگاه تحویل می‌دهند.


نبی پور با بیان اینکه بروز بیماری نیوکاسل نیز در برخی واحدهای مرغداری سبب کاهش روند تولید بوده است، ادامه داد: یکی از دلایل شایعه صادرات افزایش نرخ است درصورتی که ما روزانه 250 تن مازاد تولید در کشور داریم و روزانه 100 تن صادرات انجام می‌شود بنابراین صادرات بی رویه کذب است.


سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن در پایان از مراجعه کردن مرغداران برای رفع کمبود نهاده به بازار آزاد خبر داد وگفت: به علت نرخ بسیار بالا توان مالی برای خرید از بازار آزاد وجود ندارد، زیرا یک کامیون سویا با قیمت مصوب 32 میلیون تومان می‌شود، این درحالی است که در بازار آزاد باید 165 میلیون تومان پرداخت کنیم و پرداخت این رقم برای مرغدار امکان پذیر نخواهد بود.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران